Zaloguj
ING LEASE

Czym firmy kierują się najczęściej, gdy decydują się na leasing? Co ma znaczenie w ofertach i dlaczego?

Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, czy jest to jednoosobowa działalność gospodarcza czy prężnie działająca korporacja, jeśli chce się rozwijać i osiągać sukcesy to bez inwestycji w środki trwałe się nie obejdzie. A gdy myślimy o inwestycji to naturalnie pojawia się pytanie jak ją sfinansować? I tutaj naprzeciw wychodzi branża leasingowa, której usługi i oferowane produkty skierowane są wprost do przedsiębiorców i właścicieli firm.

– Leasing często jest kojarzony tylko z samochodami osobowymi. A w praktyce wyleasingować można prawie każde nowe lub używane aktywo, jak np. maszyny i urządzenia przemysłowe, produkcyjne, linie technologiczne, sprzęt budowlany i geodezyjny, środki transportu ciężkiego, motocykle, a nawet wyposażenie biur i magazynów. Finansowanie obejmuje zarówno standardowe przedmioty, które znajdą zastosowanie w wielu firmach czy fabrykach, ale również maszyny, i urządzenia przygotowane na specjalne zamówienie – mówi Marcin Sobczak, Wiceprezes Zarządu ING Lease (Polska).  

Korzyści podatkowe sprawiają, że leasing jest bardzo popularny i stanowi atrakcyjną alternatywę dla kredytu lub zakupu za gotówkę. Produktów leasingowych na rynku nie brakuje. No właśnie! Pytanie, którą ofertę wybrać i na co zwrócić szczególną uwagę? 

- Pierwszą rzeczą, na którą klienci zwracają uwagę to oczywiście cena, czyli całkowity koszt leasingu. Analizując oferty warto przede wszystkim zweryfikować czy zostały uwzględnione wszystkie elementy jak wartość wykupu, ubezpieczenie przedmiotu, czy też opłaty i prowizje wynikające z zawarcia umowy. Kolejną sprawą jest dopasowanie tej oferty do potrzeb i możliwości firmy. Odpowiednio dobrana struktura i harmonogram spłat leasingu to nie tylko wysokość wkładu własnego i jego wpływ na rozliczenie podatkowe przedsiębiorcy, wysokość wartości końcowej pozwalająca na utrzymanie miesięcznej raty leasingowej na atrakcyjnym poziomie, ale również umiejętność dopasowania harmonogramu spłat do ewentualnej sezonowości biznesu, tak aby np. latem lub zimą, gdy obroty maleją odpowiednio zmalały też raty leasingowe i nie stanowiły zbytniego obciążenia finansowego dla przedsiębiorcy - wyjaśnia Marcin Sobczak.

O atrakcyjności oferty stanowi także dostępność i wygoda. Dzisiaj przedsiębiorcy potrzebują rozwiązań niekłopotliwych i nieabsorbujących, będących w zasięgu ręki. A jeszcze lepiej dostępnych online.

- Dynamiczny rozwój technologii, popularyzacja narzędzi online, pandemia, wpłynęły znacząco na preferencje i oczekiwania klientów. Dzisiaj  praca, zakupy, czy załatwianie spraw urzędowych przez Internet stały się codziennością. Dzisiaj to my musimy podążać za klientem i spotkać się z nim w miejscu podejmowania decyzji zakupowej. Nieważne czy jest ona podejmowana w oddziale banku, w Internecie, czy też w salonie samochodowym, a może bezpośrednio u dostawcy lub producenta. Dlatego udostępniamy rozwiązania, dzięki którym jesteśmy z naszą ofertą, tam gdzie jest klient i jego potrzeba biznesowa – podkreśla Marcin Sobczak. 

Klienci ING już od dłuższego czasu mogą złożyć wniosek o finansowanie w bankowości internetowej Moje ING lub ING Business, a także poprzez stronę www. W dowolnym miejscu i czasie, wystarczy posiadać dostęp do Internetu. Dodatkowo spółka stworzyła produkt Easy Leasing, czyli wyliczony na podstawie wpływów na konto firmowe limit na leasing, w ramach którego klienci mogą sfinansować potrzebne aktywo do firmy. 

- Współpracujemy również z wieloma dealerami samochodowymi, dzięki czemu będąc w salonie i wybierając samochód do firmy klienci mają możliwość dobrania od razu oferty finansowania. Podobnie działa nasza platforma Lease Now, dedykowana dostawcom maszyn i urządzeń. Klient konfigurując maszynę lub urządzenie do firmy, może skonfigurować również leasing. A co ważne, wszystko odbywa się zdalnie, bez zbędnych formalności – dodaje Marcin Sobczak z ING Lease. 

Cena i wygoda to nie wszystko. Nie możemy zapomnieć o ekologii i zrównoważonym rozwoju. Coraz częściej obok oczekiwań związanych z biznesem klienci mają również oczekiwania społeczne i prośrodowiskowe, które również mają wpływ na ich decyzje zakupowe. 

- Obserwujemy wśród naszych klientów coraz większe zainteresowanie alternatywnymi źródłami energii. Chcą realizować misję ekologicznego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów, a jednocześnie szukają korzyści i oszczędności. EKOleasing jest niejako odpowiedzią na te oczekiwania. Z jednej strony, możemy sfinansować elektryczny lub hybrydowy samochód osobowy, dostawczy, czy też elektryczny motocykl i skuter, przy tym oszczędzić na rejestracji, którą pokrywa ING Lease. Mamy też doświadczenie z pojazdami napędzanymi innymi ekologicznymi technologiami, jak choćby LNG. Z drugiej strony proponujemy naszym klientom finansowanie paneli fotowoltaicznych na atrakcyjnych warunkach. Do tego możemy dodać rozwiązanie pakietowe łączące EKOpojazd, stację ładowania oraz instalację fotowoltaiczną, dzięki czemu klient zyskuje całkowitą niezależność. Wszystko zależy od chęci i pomysłów naszych klientów. My jesteśmy od tego by pomóc te pomysły wdrożyć w życie – podsumowuje Marcin Sobczak. 

---------------------------------
Data publikacji: 2021-07-27
Materiał ukazał się na łamach magazynu My Company oraz w wersji elektronicznej dostępnej pod linkiem.